Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Zbog prvomajskih praznika, sve porudžbine napravljene do nedelje, 4. maja - biće procesuirane od ponedeljka, 5. maja
Vodič za veličine
Kremamika. 325 ml, sublimaciona štampa

Fax Brothers Šolja

Eksperiment vredan 10 miliona dolara. Rešenje problema međuljudskih smetnji u kancelariji svedeno je na najjednostavniji mogući objekat - šolju. Sa dve strane, dva raspoloženja, i jednim medvedom.*

15.99$19.99$
Pogledaj vodič za veličine
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Fax Brothers Corporation bila je najveća svetska kompanija specijalizovana za slanje i primanje faks poruka.

Njihov obim posla bio je toliko velik, da je svaki prekid telefaksa značio pad globalne ekonomije za 0,00001%

Zbog toga su 1973. godine angažovali elitni tim psihologa, koje su platili milione kako bi podigli produktivnost i smanjili greške zaposlenih.

Naučnici su odmah radnicima prepisali ogromne količine kafe koja bi im povećala koncentraciju i smanjila greške izazvane umorom.


Ali… to nije dalo nikakav efekat.

Ispostavilo se da je najveći problem – i izvor većine grešaka – bio to što su se radnici međusobno ometali dok su radili bitne poslove.


Kolege bi pričale glupe viceve ili šta su gledali sinoć na TV-u, dok je neko unosio važne informacije u sistem – što je, naravno, dovodilo do grešaka i gubljenja živaca.

Nakon niza neuspešnih eksperimenata i potrošenih miliona dolara, istraživači su konačno smislili rešenje… najveći pomak u istoriji produktivnosti još od izuma puš-pauze: šolja sa dve strane.


Zaposleni bi je jednostavno držali na stolu i okretali tako da komuniciraju kolegama da li su trenutno slobodni za priču ili zauzeti.

Prvo su to bili samo natpisi, ali kada je jedan disleksični kolega pogrešno okrenuo šolju – što je rezultiralo time da mu niko nije prišao preko mesec dana – odlučili su da uz nju uključe i karikature.

Anketirali su sve zaposlene o crtežu koji bi želeli na šolji, na šta je 83,4% ispitanika reklo da ih „savršeno zabole“ šta je na njoj – pa su uvređeni istraživači stavili medveda jer im je bio omiljena životinja.

Produktivnost u kompaniji je porasla za čak 0,01%, a tim psihologa je nagrađen sa nedelju dana odmora među pravim medvedima – u zoološkom vrtu.

Međutim, kako je eksperiment koštao preko 10 miliona dolara, investicija bi se kompaniji vratila tek za nekoliko stotina godina…A onda im se namestilo rešenje…

Jedan zaposleni odneo je šolju kući. Njegova žena se oduševila i pokazala je drugaricama – koje su i same poželele da imaju jednu takvu.


Fax Brothers Corporation je zbog ogromne potražnje počela komercijalno da proizvodi ove šolje i u potpunosti promenila svoju delatnost.

Ova priča je fikcija kreirana kao marketinški dodatak predmetu i nema osnovu u stvarnim događajima. Sve sličnosti sa stvarnim osobama ili događajima su slučajne. Autor priče: Stefan Simić

Ostali proizvodi