Uslovi korišćenja
Ovi Uslovi korišćenja (dalje: Uslovi) definišu pravila i odredbe za korišćenje veb-sajta i usluge online kupovine na domenu poz.rs
Molimo vas da ih pažljivo pročitate. Pristupanjem sajtu i/ili kupovinom bilo kog proizvoda, saglasni ste sa ovim Uslovima. U slučaju da se ne slažete sa nekom odredbom, molimo da ne koristite ovaj sajt za kupovinu.
1. Podaci o trgovcu
Informacije o trgovcu (u daljem tekstu: Prodavac) koji stoji iza ovog sajta, u skladu sa zakonskom obavezom isticanja podataka o privrednom subjektu, su sledeće:
- Naziv/Poslovno ime: STEFAN SIMIĆ PR PROIZVODNJA AUDIO VIZUELNIH DELA SIAM 014 VALJEVO
- Sedište/Adresa: Sinđelićeva 20/22, 14000 Valjevo, Republika Srbija
- Matični broj: 68000688
- PIB: 114981155
- Registrovana delatnost: Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda, i televizijskog programa (šifra delatnosti 5911)
- Kontakt podaci: Email: stefansmc2000@gmail.com
Napomena: Prodavac obavlja internet prodaju kroz izdvojeno mesto 1 - na lokaciji Sinđelićeva 14, 14000 Valjevo - koje se bavi delatnošću trgovine na malo posredstvom pošte ili interneta (šifra delatnosti 4791).
Svi ugovori zaključenji putem ovog sajta smatraju se ugovorima zaključenim na daljinu u smislu Zakona o zaštiti potrošača.
2. Opšte odredbe i prihvatanje uslova
Korišćenjem bilo kog dela sajta poz.rs i naručivanjem proizvoda, vi kao korisnik (u daljem tekstu: Kupac) prihvatate ove Uslove korišćenja. Uslovi se primenjuju na sve transakcije između Prodavca i Kupca putem ovog veb-sajta.
Ovi Uslovi su sastavljeni u skladu sa važećim propisima Republike Srbije, uključujući Zakon o elektronskoj trgovini, Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o obligacionim odnosima i druge relevantne propise. Ukoliko koristite naš sajt izvan Srbije, napominjemo da se prodaja vrši isključivo na teritoriji Srbije i prema zakonima Republike Srbije.
Kupovina putem ovog sajta može se realizovati isključivo na srpskom jeziku. Svi ugovori zaključuju se na srpskom jeziku, a verzija Uslova na srpskom jeziku smatraće se merodavnom u slučaju bilo kakve neusklađenosti ili prevodilačkih nedoumica.
Preduslov za kupovinu je da ste punoletno lice (18+ godina) sa prebivalištem u Republici Srbiji. Poručivanjem potvrđujete da ispunjavate ove uslove. Prodavac zadržava pravo da odbije porudžbinu ako posumnja da uslovi nisu ispunjeni ili da se radi o zloupotrebi.
3. Naručivanje proizvoda (zaključenje ugovora)
Kupovina na našem sajtu se obavlja putem online narudžbine. Proces naručivanja je sledeći:
- Pregled proizvoda: Prelistajte našu ponudu proizvoda. Na stranici svakog proizvoda dostupni su naziv, opis, cena (u dinarima, RSD), dostupnost na lageru i drugi relevantni detalji. Trudimo se da opisi i fotografije budu što precizniji.
- Dodavanje u korpu: Kada odaberete željeni proizvod (uključujući npr. veličinu, boju ili drugu opciju ako je primenljivo), kliknite dugme “Dodaj u korpu”. Proizvod će zatim biti dodat u vašu virtuelnu korpu. Možete nastaviti sa dodavanjem drugih proizvoda ili preći na pregled korpe.
- Korpa: U svakom trenutku možete pregledati sadržaj korpe klikom na ikonu korpe. Tu možete promeniti količinu proizvoda, ukloniti proizvode ili uneti eventualni promotivni kod za popust (ako je dostupan). Prikazaće se ukupan iznos narudžbine sa ili bez uračunatih troškova dostave (troškovi dostave se obračunavaju zavisno od adrese i opcije).
- Unos podataka i izbor opcija: Kada ste spremni da završite kupovinu, kliknite na “Kupi” ili “Nastavi na plaćanje”. Bićete preusmereni na formular gde je potrebno da unesete tražene podatke: ime i prezime, adresu za isporuku, kontakt telefon i email adresu. Molimo da podatke unesete tačno, jer od njih zavisi uspešna isporuka. Na istoj stranici biraćete način plaćanja (npr. pouzećem – gotovinom kuriru pri isporuci, ili platnom karticom online). Pre potvrde porudžbine, imaćete pregled porudžbine sa svim unetim podacima i ukupnim troškovima, uključujući obračunatu cenu dostave i eventualno PDV. U ovoj fazi potrebno je da potvrdite i da se slažete sa ovim Uslovima (označavanjem odgovarajućeg polja “Prihvatam Uslove korišćenja”).
- Potvrda narudžbine: Klikom na dugme “Poruči” / “Završi kupovinu” dajete obavezujuću ponudu za kupovinu navedenih artikala pod navedenim uslovima. Nakon slanja narudžbine, prikazaće se stranica sa potvrdom prijema narudžbine, a na vašu email adresu biće automatski poslata potvrda o prijemu narudžbine (sa detaljima porudžbine). Ugovor o prodaji smatra se zaključenim onog trenutka kada Prodavac elektronskim putem potvrdi da je primio vašu narudžbinu i da prihvata vašu ponudu. Obično se to potvrđuje email porukom koja sadrži reči poput “Vaša narudžbina je potvrđena” i broj porudžbine. Ukoliko ne dobijete takvu potvrdu, ili vam stigne obaveštenje da narudžbina ne može biti prihvaćena, ugovor se ne smatra zaključenim i neće postojati obaveza ni za jednu stranu (u tom slučaju, ako je neka uplata izvršena unapred, biće vam vraćena).
- Izmena ili otkaz narudžbine: Do momenta slanja proizvoda, moguće je da kontaktirate našu korisničku podršku ako želite da izmenite određene detalje (adresu dostave, kontakt telefon) ili eventualno otkažete porudžbinu. Potrudićemo se da izađemo u susret, ali ako je paket već predat kuriru, možda neće biti moguće zaustaviti isporuku – u tom slučaju možete iskoristiti pravo na odustanak od ugovora po prijemu (detalji u odeljku “Odustanak od ugovora”).
- Odbijanje narudžbine: Prodavac zadržava pravo da u određenim situacijama odbije narudžbinu i raskine ugovor, uz obavezu da o tome obavesti kupca. Razlozi mogu uključivati: nedostupnost proizvoda (rasprodato), očiglednu grešku u ceni ili opisu proizvoda, uočenu sumnjivu radnju (npr. porudžbina koja sugeriše prevaru), ili ako kupac nije ispunio uslove (npr. malololetno lice). U slučaju odbijanja narudžbine, kupac neće snositi nikakve troškove – eventualno već izvršene uplate biće vraćene u celosti u roku od nekoliko radnih dana.
Prodavac nastoji da sve informacije o proizvodima, uključujući dostupnost i cene, budu ažurne. Međutim, u retkim slučajevima može se desiti da neki proizvod iz vaše porudžbine u trenutku obrade postane nedostupan. U tom slučaju ćemo vas kontaktirati u najkraćem roku i ponuditi alternativu (npr. da se isporuka odloži dok proizvod ponovo ne bude dostupan, zamenu za sličan proizvod, ili otkazivanje tog artikla uz povraćaj novca). Imate pravo da izaberete jednu od ponuđenih opcija ili da odustanete od cele narudžbine ukoliko vam alternativna rešenja ne odgovaraju.
4. Cene i plaćanje
Sve cene proizvoda navedene na sajtu izražene su u srpskim dinarima (RSD).
Budući da prodavac nije PDV obveznik: Cene su prikazane kao konačne, a prodavac ne obračunava PDV u skladu sa važećim propisima.
Troškovi isporuke nisu uključeni u cenu proizvoda, osim ako je izričito naznačeno (npr. promotivna “besplatna dostava” za određene uslove). Trošak dostave biće posebno prikazan u korpi i tokom procesa naručivanja, pre konačne potvrde kupovine. Taj trošak zavisi od tarife kurirske službe i eventualno težine/volumena pošiljke ili vrednosti (npr. za pouzeće kurir naplaćuje proviziju). Bićete jasno informisani o ukupnoj ceni uključujući dostavu pre nego što potvrdite porudžbinu.
Načini plaćanja: Kupcima su na raspolaganju sledeći načini plaćanja:
- Plaćanje pouzećem (gotovinom pri isporuci): Platite iznos porudžbine gotovinom kuriru kada vam isporuči paket. Kurir izdaje potvrdu o prijemu novca. Napomena: Kod pouzeća, kurirska služba može naplatiti proviziju za uslugu prenosa novca (otkupnine). Ta provizija je već uračunata u prikazane troškove dostave tokom naručivanja.
Svi računi biće izdati u elektronskoj ili papirnoj formi (priloženi uz isporuku) i sadržavaće zakonom propisane elemente.
Promotivni popusti i kodovi: Povremeno možemo ponuditi promocije, popuste ili kupon-kodove koje kupac može iskoristiti pri kupovini. Uslovi korišćenja takvih pogodnosti biće posebno navedeni (npr. vremenski period važenja, minimalna vrednost porudžbine za korišćenje koda itd.). Popusti se obično ne sabiraju – ako se pokuša iskoristiti više različitih promocija istovremeno, primeniće se ona koja vam je najpovoljnija ili prema našim objavljenim pravilima promocije.
Zadržavanje svojine: Iako kupac plaća proizvod pre ili u momentu isporuke, prodati proizvod ostaje u svojini Prodavca sve do konačne isplate cele kupoprodajne cene. Tek nakon što uplata bude izvršena u celosti (bilo preko kartice, bilo gotovinom preuzeta od strane kurira i prosleđena nama), kupac stiče pravo svojine nad robom.
5. Dostava (isporuka)
Područje isporuke: Isporuku vršimo isključivo na teritoriji Republike Srbije. Porudžbine sa adresom dostave izvan Srbije trenutno ne možemo realizovati. Kupac je dužan da obezbedi ispravnu i potpunu adresu u Srbiji za prijem pošiljke.
Način isporuke: Dostavu obavljamo putem kurirske službe PostExpress.
Vreme isporuke: Trudimo se da svaku narudžbinu obradimo i predamo kuriru što je pre moguće. Standardni rok isporuke je obično do 5 radnih dana od trenutka potvrde porudžbine, za adrese u većim gradovima. Maksimalni zakonski rok za isporuku je 30 dana od zaključenja ugovora, osim ako sa kupcem nije drugačije ugovoreno. Ukoliko iz bilo kog razloga ne možemo ispoštovati ugovoreni rok isporuke, obavestićemo vas i dogovoriti produženje roka. Ako ni u dodatnom razumnom roku ne uspemo da isporučimo, imate pravo da raskinete ugovor i dobijete povraćaj uplaćenog iznosa (detalji u daljem tekstu).
Troškovi isporuke: Trošak dostave prikazuje se u procesu porudžbine, kao što je pomenuto u odeljku o cenama. Za kupce koji se odluče na plaćanje pouzećem, u trošak je uračunata i provizija kurira za otkupninu. Za narudžbine veće vrednosti, možemo ponuditi besplatnu dostavu, što će automatski biti obračunato. U suprotnom, standardna cena dostave iznosi 400 rsd po pošiljci za teritoriju Srbije, osim u slučaju vanstandardne težine ili gabarita (u takvim retkim slučajevima vas možemo kontaktirati za posebnu organizaciju dostave).
Preuzimanje pošiljke: Kurir će pokušati uručenje na datu adresu. Preporučujemo da u narudžbini navedete i broj telefona na koji ste dostupni na dan isporuke, kako bi vas kurir kontaktirao ukoliko imate posebnih zahteva (npr. određeno vreme prisustva). Prilikom prijema pošiljke, proverite spoljašnjost paketa. Ako uočite vidljiva oštećenja na paketu, najbolje je da to prijavite kuriru odmah i sačinite zapisnik ili odbijete prijem zbog oštećenja. To će nam olakšati eventualnu reklamaciju prema kurirskoj službi.
Ako je pošiljka uredna spolja, potpišite prijem. Kurir može zatražiti ličnu kartu na uvid (posebno kod pouzeća preko određenog iznosa) radi evidencije uručenja. Plaćanje pouzećem: ukoliko plaćate kuriru, pre predaje paketa izvršite uplatu dogovorenog iznosa; kurir će vam izdati potvrdu.
Neuručena pošiljka: U slučaju da vas kurir ne zatekne na adresi, pokušaće da vas kontaktira telefonom kako bi dogovorio drugi termin isporuke. Ako isporuka ne uspe ni u ponovljenom pokušaju (obično kurirske službe pokušavaju 2 puta), pošiljka će biti vraćena nama. Ako se pošiljka vrati zbog toga što kupac nije bio dostupan na adresi ili je dao pogrešnu adresu, možemo vas kontaktirati radi ponovnog slanja. Ponovno slanje bi moglo iziskivati dodatnu naknadu za dostavu. Ako se kupac ne odazove na naš kontakt povodom neuručene pošiljke, smatraćemo da je kupac odustao od porudžbine.
Delimična isporuka: Ako ste naručili više proizvoda, moguće je da ih isporučimo u više odvojenih paketa (npr. ako neki artikl ima duži rok pripreme). Rok za ostvarivanje prava na odustanak (14 dana) računa se od dana kada vam je isporučen poslednji artikl iz porudžbine, ukoliko je isporuka podeljena.
Prodavac je ispunio obavezu isporuke u trenutku kada preda robu kuriru; međutim, rizik slučajne propasti ili oštećenja robe prelazi na kupca tek kada kupac ili lice koje on odredi primi robu u državinu. Ako kupac uoči bilo kakav nedostatak ili oštećenje robe nakon otvaranja paketa, treba nas kontaktirati što pre kako bismo rešili problem kroz reklamaciju (videti odeljak Reklamacije).
6. Pravo potrošača na odustanak od ugovora (jednostrani raskid)
Kupac koji zaključi ugovor o kupovini na daljinu preko ovog sajta (dakle, potrošač koji kupuje za svoje lične potrebe) ima zakonsko pravo da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada je roba dospela u njegovu državinu, bez navođenja razloga.
Ovaj odsek objašnjava uslove, postupak i posledice takvog odustanka, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača:
Rok od 14 dana: Počinje da teče narednog dana od dana kada je kupac primio proizvod (ili poslednji proizvod, komponentu ili deo isporuke, u slučaju delimičnih ili sukcesivnih isporuka jedne porudžbine). Ako rok ističe na neradni dan (vikend ili praznik), produžava se do prvog narednog radnog dana. Ukoliko prodavac nije jasno informisao kupca o pravu na odustanak (što činimo ovde), rok za odustanak se može produžiti do 12 meseci od isteka prvobitnog roka, ali pošto ste ovim Uslovima informisani, primenjuje se standardni rok od 14 dana.
Način ostvarivanja prava: Da biste iskoristili pravo na odustanak, potrebno je da u navedenom roku dostavite prodavcu jednostranu pisanu izjavu o odustanku. Izjavu možete sastaviti u slobodnoj formi ili koristiti naš Obrazac za odustanak od ugovora.
Izjavu (ili popunjen obrazac) možete poslati:
- elektronski na email info@poz.rs ili
- poštom na adresu prodavca: SIAM 014, Sinđelićeva 14, 14000 Valjevo (izdvojeno mesto 1)
Smatraće se da ste na vreme ostvarili svoje pravo ako ste poslali izjavu o odustanku pre nego što je istekao rok od 14 dana od prijema robe. Preporučujemo da sačuvate dokaz o slanju izjave (npr. potvrdu o slanju emaila ili poštansku potvrdu).
Potvrda prijema izjave: Kada primimo vašu izjavu o odustanku, bez odlaganja ćemo vam to potvrditi putem emaila. Od trenutka kada ste poslali izjavu, ugovor se smatra raskinutim, a vi imate obaveze kao u nastavku.
Povrat robe: U slučaju odustanka, dužni ste da vratite robu Prodavcu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac/izjavu o odustanku. Smatraće se da ste ispunili obavezu na vreme ako pre isteka roka od 14 dana predate robu kuriru ili drugom dogovorenom licu za dostavu nazad prodavcu. Robu trebate poslati na adresu: Sinđelićeva 14, 14000 Valjevo.
Troškove vraćanja robe snosite Vi, osim ako se izričito drugačije ne dogovorimo ili Prodavac odluči da sam snosi trošak. Preporučujemo da robu vratite putem kurirske službe koja omogućava praćenje pošiljke, kako biste imali dokaz o isporuci. Ne šaljite robu pouzećem – pošiljke poslate o našem trošku bez prethodnog dogovora biće odbijene.
Prilikom vraćanja robe, potrebno je da proizvod bude upakovan u originalnu ili drugu odgovarajuću ambalažu koja ga štiti pri transportu. Uz vraćenu robu, priložite račun ili fiskalni isečak (ili kopiju istih) kao dokaz o kupovini, kako bismo lakše povezali povrat sa vašom porudžbinom.
Odgovornost kupca za umanjenje vrednosti: Možete pregledati i isprobati robu na način na koji biste to inače učinili u klasičnoj prodavnici, da biste utvrdili njene karakteristike i funkcionalnost. Svako korišćenje proizvoda izvan toga (npr. nošenje odeće duže vreme, uklanjanje zaštitnih folija, korišćenje aparata) koje dovede do umanjenja vrednosti robe može uticati na iznos koji će vam biti vraćen. Prodavac ima pravo da umanji iznos povraćaja srazmerno umanjenju vrednosti robe usled neadekvatnog rukovanja od strane kupca. Drugim rečima, ukoliko je vraćeni proizvod oštećen, vidno korišćen ili nekompletan, potrošač odgovara za odgovarajuće umanjenje vrednosti robe. U najekstremnijem slučaju, ako je roba vraćena u stanju koje je neupotrebljivo (npr. znatno oštećena), odustanak može biti odbijen. Svaki takav slučaj biće rešen u komunikaciji sa kupcem: ponudićemo procenu umanjenja i opciju delimičnog povraćaja novca za umanjenu vrednost, ili vraćanje robe nazad kupcu ukoliko ne pristaje na umanjenje.
Povraćaj uplaćenog iznosa: Kada primimo vašu izjavu o odustanku, izvršićemo povraćaj svih uplata koje smo od vas primili po osnovu tog ugovora (kupoprodajne cene proizvoda plus standardni trošak isporuke do vas, ako ste ga platili) bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada smo primili vašu izjavu. Međutim, zadržavamo pravo da sačekamo sa povraćajem sredstava dok ne dobijemo vraćenu robu nazad ili dok ne dostavite dokaz da ste nam robu poslali – što god nastupi prvo. Ovo je u skladu sa zakonom, i svrha je da se uverimo da je proizvod vraćen pre izvršenja povraćaja novca.
Povraćaj novca biće izvršen istim sredstvom plaćanja koje ste vi koristili u originalnoj transakciji, osim ako izričito pristanete na drugačije. To znači:
- Ako ste platili karticom, novac ćemo vratiti na istu karticu (odnosno na račun povezan s njom).
- Ako ste platili pouzećem (gotovinom kuriru), vrši se refundacija na vaš bankovni račun. U tom slučaju ćemo vas kontaktirati da nam dostavite neophodne podatke (broj tekućeg računa, naziv banke i sl.) kako bismo izvršili uplatu.
- Ako je plaćanje bilo preko računa ili drugog servisa, refundacija će ići tim putem ili po dogovoru.
Nećete snositi nikakve naknade zbog tog povraćaja. Imajte u vidu da vreme potrebno da novac legne na vaš račun može zavisiti od procesora plaćanja ili banke (obično 1-5 radnih dana nakon što mi iniciramo povraćaj).
Izuzeci od prava na odustanak: Pravo na jednostrani raskid nije apsolutno i zakon predviđa određene izuzetke kada potrošač ne može odustati od ugovora na daljinu. Prodavac će kupca obavestiti ukoliko neki poručeni proizvod spada u te izuzetke pre zaključenja ugovora. Za potpunu informaciju, ovde navodimo neke situacije kada nema prava na odustanak nakon isporuke:
- Kod isporuke zapečaćenih proizvoda koji nisu pogodni za vraćanje zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga (npr. kozmetika, proizvodi lične higijene, donji veš), ako su otpečaćeni nakon isporuke – tada gubite pravo na odustanak zbog higijenskih razloga.
- Kod isporuke robe koja je podložna brzom kvarenju ili kojoj brzo ističe rok trajanja (npr. lako kvarljivi prehrambeni proizvodi, sveže cveće).
- Kod isporuke audio ili video zapisa (CD, DVD) ili računarskog softvera u zapečaćenoj ambalaži, ako ste nakon isporuke otpečatili tu ambalažu.
- Za digitalni sadržaj koji vam je isporučen (npr. softver za preuzimanje, digitalne knjige) a nije na opipljivom mediju, nakon što je izvršena isporuka (download) uz vašu prethodnu saglasnost da se time gubi pravo na odustanak.
- Za novine, časopise ili drugo periodično izdavaštvo (osim kod pretplate na takva izdanja).
- Za robu izrađenu po specifikaciji potrošača ili jasno personalizovanu (npr. nameštaj izrađen po meri, gravirani predmeti).
- Za usluge koje su u potpunosti izvršene pre isteka roka za odustanak uz vašu saglasnost da se usluga izvrši (npr. ako kupite uslugu putem sajta i ona bude pružena odmah, nemate naknadno pravo odustanka jer ste se saglasili da usluga bude izvršena u roku za odustanak).
U praksi, na našem sajtu se uglavnom prodaju proizvodi koji nisu izuzeti od prava na odustanak, osim ako nije drugačije naznačeno. Ako imate dilemu za konkretan proizvod, slobodno nas kontaktirajte.
Posledice odustanka: Korišćenjem prava na odustanak ugovor se raskida i obe strane su dužne da vrate ono što su primile po ugovoru. Vi vraćate robu, mi vraćamo novac. Smatraće se kao da ugovor nije ni bio zaključen, tako da ste oslobođeni svih obaveza iz tog ugovora, osim neposrednog troška vraćanja robe. Bilo kakav eventualni kredit ili ugovor o finansiranju vezan za kupovinu takođe se raskida bez vaših penala.
Za dodatne informacije ili nejasnoće u vezi ostvarivanja prava na odustanak, možete nam se obratiti putem kontakt podataka navedenih u ovim Uslovima. Takođe, uz svaku isporuku robe dostavićemo vam i uputstvo o pravu na odustanak i priložiti obrazac za odustanak, kako propis zahteva.
Obrazac za jednostrani raskid ugovora
Po prijemu ovog popunjenog obrasca, poslaćemo vam potvrdu prijema i dalje instrukcije za povrat robe.
Zamena veličine
Kupac ima pravo da izvrši zamenu proizvoda za drugu veličinu ili drugi proizvod u roku od 30 dana od dana preuzimanja pošiljke.
Zamenu možete pokrenuti slanjem zahteva na info@poz.rs. Nemojte slati proizvod nazad pre nego što dobijete potvrdu od nas. U emailu navedite broj porudžbine, naziv proizvoda koji želite da zamenite, željenu veličinu ili proizvod, kao i priložite fotografiju fiskalnog računa.
Zamena će biti prihvaćena pod sledećim uslovima:
- proizvod nije nošen, pran niti korišćen,
- vraća se u originalnom stanju, zajedno sa pripadajućim fiskalnim računom,
- prethodno je najavljena putem emaila i potvrđena od strane prodavca.
Troškove povratnog slanja i ponovne dostave snosi kupac, osim u slučaju da je došlo do greške od strane prodavca (npr. poslat pogrešan ili oštećen proizvod).
Personalizovani proizvodi, odnosno oni koji su izrađeni po posebnom zahtevu kupca, ne podležu pravu na zamenu veličine, jer su napravljeni po individualnim specifikacijama. Zbog toga je važno da se pre porudžbine upoznate sa tabelom veličina, koja se nalazi na strani svakog proizvoda.
7. Reklamacije i odgovornost za saobraznost (garancija)
Saobraznost robe ugovoru: Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru – to znači da odgovara opisu, kvalitetu, funkcionalnosti i drugim karakteristikama navedenim na sajtu i očekivanim za tu vrstu proizvoda. Ukoliko isporučeni proizvod ima nedostatak ili odstupanje od onoga što je ugovoreno (npr. ne radi ispravno, drugačiji model nego što je naručen, količinski manje itd.), kupac ima prava po osnovu zakonske odgovornosti prodavca za saobraznost robe u roku od dve godine od dana isporuke.
To praktično znači da svaki materijalni nedostatak koji se pojavi u tom roku (a da nije posledica nepravilne upotrebe od strane kupca) podleže reklamaciji. Posebno, ako se nedostatak pojavi u roku od 6 meseci od isporuke, zakonska pretpostavka je da je postojao u trenutku isporuke, osim ako prodavac dokaže suprotno. Nakon 6 meseci, kupac i dalje ima pravo na reklamaciju, s tim što se može tražiti veštačenje radi utvrđivanja prirode kvara.
Postupak reklamacije: U slučaju neispravnosti, oštećenja ili drugog nedostatka na proizvodu, kupac ima pravo da uloži reklamaciju. Reklamacija se podnosi prodavcu, a možete je podneti pisanim putem slanjem emaila na info@poz.rs sa opisom problema, brojem porudžbine i svojim podacima;
U reklamaciji navedite što više detalja o problemu i priložite fotografije ako je vidno oštećenje u pitanju – to može ubrzati rešavanje.
Potvrda prijema reklamacije: Kada primimo vašu reklamaciju, izdaćemo vam pisanu ili elektronsku potvrdu o prijemu reklamacije. Ukoliko ste poslali email, dobićete odgovor koji služi kao potvrda prijema.
Prava po reklamaciji (saobraznost): Kada postoji nesaobraznost (mana) na proizvodu, kupac ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom, bez naknade, u primerenom roku. Ako to nije moguće, ili predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca, kupac može tražiti odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora uz povraćaj novca za taj proizvod.
Redosled ostvarivanja prava je sledeći:
- Prvo, možete zahtevati popravku ili zamenu. Imate pravo da birate između te dve opcije, osim ako je jedna nemoguća ili bi njen trošak bio nesrazmeran u odnosu na drugu. Prodavac će izvršiti opravku ili zamenu u primerenom roku i o svom trošku. Trudićemo se da to bude što pre (orientaciono, do 15 dana), a maksimalno u zakonskom roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije, osim ako se drugačije ne dogovorimo.
- Ako ne možemo da otklonimo nedostatak popravkom ili zamenom u razumnom roku, ili ako bi to bilo nemoguće (npr. artikl se više ne proizvodi i sl.), onda možete zahtevati sniženje cene ili raskid ugovora (povraćaj novca) za tu stavku. Napominjemo da raskid ugovora zbog nesaobraznosti dolazi u obzir samo ako je nesaobraznost značajna, odnosno nije zanemarljiva. Za manje nedostatke koji ne onemogućavaju upotrebu, primerenije je umanjenje cene.
- Takođe, ako se isti nedostatak pojavi ponovo nakon popravke, ili ako proizvod ima više nedostataka, imate pravo da ne čekate dalje već da odmah zahtevate zamenu ili raskid (ukoliko kumulativni nedostaci nisu zanemarljivi).
Odgovor prodavca na reklamaciju: Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori kupcu na reklamaciju. U odgovoru ćemo se izjasniti da li prihvatamo reklamaciju, navesti naše odluke (npr. da li se roba šalje u servis ili menja novom) i dati konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Taj rok za rešavanje ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije (ili 30 dana za tehničku robu, npr. elektroniku), u skladu sa zakonom.
Ukoliko iz objektivnih razloga ne možemo udovoljiti vašem zahtevu u predviđenom roku, zatražićemo Vaše pristajanje na produženje roka za rešavanje reklamacije. Takvo produženje je moguće samo jednom. Ako ni posle toga ne rešimo, poštovaćemo vaš zahtev za zamenu ili povraćaj novca.
Troškovi transporta u vezi sa reklamacijom: Svaku opravdanu reklamaciju rešavamo o našem trošku. Ako se roba šalje na servis ili zamenu, troškove transporta od kupca ka nama i nazad snosi prodavac (dogovorićemo se da kurir preuzme paket od vas o našem trošku, ili da vam refundiramo poštarinu). Ukoliko se ispostavi da reklamacija nije bila opravdana (npr. kvar je nastao nepravilnom upotrebom ili uopšte nije pronađen – tzv. “nije kvar”), proizvod vam vraćamo nazad, uz mogućnost da vam bude naplaćen pregled od strane servisa i transportni troškovi. Pre bilo kakve takve naplate, kontaktiraćemo vas sa izveštajem servisa i dogovoriti se o daljim koracima.
Garancija proizvođača: Određeni proizvodi mogu imati i dobrovoljnu garanciju proizvođača ili uvoznika, na primer 12 ili 24 meseca, što će biti navedeno u garantnom listu u pakovanju. Takva garancija predstavlja dodatno obećanje i ne utiče na vaša zakonska prava. Ako proizvod ima garantni list, dobićete ga uz proizvod, sa uputstvima kako ostvariti prava iz garancije (obično direktno u ovlašćenom servisu). Možete birati da li ćete prava ostvarivati po osnovu garancije (direktno u servisu) ili po osnovu saobraznosti kod nas – savetujemo da nas kontaktirate pa ćemo vas uputiti na najbrže rešenje.
Zakonska odgovornost prodavca za saobraznost važi nezavisno od garantnog roka. Na primer, i nakon što istekne komercijalna garancija, možete i dalje imati pravo na reklamaciju do isteka 2 godine od kupovine, pod uslovom da ste prijavili nedostatak pre isteka tog roka.
Reklamacija usluga dostave: Ako je proizvod stigao oštećen zbog transporta, ili paket nije stigao, molimo vas da nam to odmah prijavite. Saradjivaćemo sa kurirskom službom da se problem reši (pronalazak pošiljke, naknada štete i sl.). Takvi slučajevi takođe potpadaju pod reklamacije i biće rešeni u korist kupca (slanjem nove robe ako je prethodna izgubljena ili oštećena, ili povraćajem novca).
Pravo na raskid zbog nedostave: Pored prava na odustanak u roku od 14 dana, potrošač ima i pravo da raskine ugovor ako prodavac ne isporuči robu u dogovorenom roku. Ako isporuka kasni preko dogovorenog roka, kupac nas može opomenuti i ostaviti dodatni razumni rok. Ako ni u tom dodatnom roku ne isporučimo, možete raskinuti ugovor i dobiti nazad svoj novac. Ovo ne važi ako smo odbili da isporučimo ili ako je jasno da uopšte nećemo moći isporučiti – tada možete odmah raskinuti. U slučaju raskida ugovora zbog kašnjenja isporuke, vratićemo vam sva plaćanja bez odlaganja.
Van sudsko rešavanje sporova: U vezi reklamacija ili sporova, trudimo se da sve rešimo sporazumno sa kupcem. Podsećamo da imate mogućnost i vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, postoji mogućnost posredovanja (medijacije) ili arbitraže pred telima za vansudsko rešavanje sporova koji su upisani u odgovarajući registar Ministarstva trgovine. Prodavac je dužan da učestvuje u takvom postupku ako ga pokrenete. Takođe, možete potražiti savet i pomoć od organizacija za zaštitu potrošača.
8. Zaštita privatnosti i kolačići
Privatnost korisnika nam je veoma važna. Svi lični podaci koje prikupimo od vas (bilo tokom naručivanja, registracije ili putem kolačića) biće obrađeni u skladu sa našom Politikom privatnosti i važećim zakonima. Molimo vas da pročitate Politiku privatnosti kako biste razumeli koje podatke prikupljamo, kako ih koristimo i koja su vaša prava.
Korišćenjem sajta pristajete da vam povremeno šaljemo informacije o promotivnim ponudama putem email-a ili SMS-a. U svakom trenutku možete se odjaviti sa naše mailing liste klikom na link u dnu email poruke ili nam se direktno obratiti.
Prodavac neće proslediti vaše lične podatke trećim licima osim u meri koja je potrebna za realizaciju kupovine (npr. dostavu) ili ako to zakon nalaže. Više informacija o tome imate u Politici privatnosti.
9. Odricanje od odgovornosti
Tačnost informacija: Nastojimo da sve informacije na sajtu budu tačne, ažurne i pouzdane. Ipak, može se desiti da dođe do greške. Ne možemo garantovati da su opisi proizvoda, fotografije, tehnički podaci, dostupnost ili cene u svakom trenutku potpuno ispravni i bez grešaka. U slučaju da se utvrdi značajna greška u opisu ili ceni nekog proizvoda koji ste naručili, obavestićemo vas i omogućiti vam da potvrdite narudžbinu sa ispravnim informacijama ili da je otkažete, bez ikakvih troškova. Ako smo već naplatili pogrešnu cenu, naravno, vratićemo vam sav novac ukoliko odlučite da otkažete zbog toga.
Funkcionisanje sajta: Ne garantujemo da će ovaj veb-sajt biti uvek dostupan i bez prekida, niti da će biti oslobođen grešaka ili virusa. Koristite sajt na sopstveni rizik. Prodavac neće biti odgovoran za eventualnu štetu nastalu korišćenjem sajta koja nije direktno povezana sa procesom kupovine (npr. štetu na vašem računaru usled malicioznog koda, i sl.), s tim da preduzimamo sve uobičajene mere zaštite kako do toga ne bi došlo.
Ograničenje odgovornosti: U meri dopuštenoj važećim zakonima, Prodavac se oslobađa odgovornosti za bilo kakvu indirektnu ili posljedičnu štetu koja bi mogla proizaći iz korišćenja ovog sajta ili kupovine proizvoda, kao što su gubitak profita, gubitak podataka, ili slično. Naša ukupna odgovornost za bilo kakve zahteve ograničena je na iznos cene koju je kupac platio za predmetne proizvode/usluge (ako postoji odgovornost vezana za konkretnu porudžbinu).
Ovo ograničenje odgovornosti ni na koji način ne utiče na vaša prava kao potrošača, niti isključuje odgovornost Prodavca za prevaru, grubu nepažnju ili nameru, kao ni odgovornost za proizvode (propisana Zakonom o odgovornosti za proizvode za eventualnu štetu od neispravnog proizvoda). Takođe, ništa u ovim Uslovima ne ograničava niti isključuje odgovornost za telesne povrede ili zdravlje nastale usled našeg propusta.
Sugestije kupcu: Molimo vas da se pre upotrebe proizvoda detaljno upoznate sa uputstvom za korišćenje (ako je primenljivo, posebno za tehničke uređaje). Prodavac ne snosi odgovornost za štetu ili povrede nastale nepropisnim korišćenjem proizvoda. Bilo kakvi saveti ili preporuke dati na sajtu u opisima su informativnog karaktera i ne oslobađaju vas obaveze da procenite da li proizvod odgovara vašim potrebama.
10. Izmena uslova
Prodavac zadržava pravo da povremeno izmeni ili dopuni ove Uslove korišćenja. Na svaku kupovinu primeniće se Uslovi koji su važili u vreme naručivanja (koji su prihvaćeni prilikom potvrde porudžbine). Ukoliko dođe do promene Uslova, ažuriraćemo datum poslednje izmene na dnu dokumenta i objaviti izmenjenu verziju na ovoj stranici.
Za registrovane korisnike ili ranije kupce, možemo obavestiti putem emaila o značajnim promenama Uslova. Ipak, preporučujemo da povremeno proverite Uslove radi eventualnih izmena. Nastavak korišćenja sajta ili kupovine nakon što izmene stupe na snagu podrazumeva da prihvatate izmenjene Uslove.
Ukoliko se ne slažete sa izmenjenim Uslovima, molimo vas da prestanete da koristite sajt za kupovine.
11. Merodavno pravo i rešavanje sporova
Na ove Uslove i sve ugovore zaključenje između Kupca i Prodavca primenjuje se pravo Republike Srbije. Tumačenje, važenje, izvršenje kao i sve nepredviđene situacije regulisaće se relevantnim zakonima Srbije.
U slučaju eventualnog spora koji ne možemo rešiti sporazumno, nadležan je sud Republike Srbije. Mesto nadležnosti odrediće se prema važećim propisima o mesnoj nadležnosti. U pravilu, ako nije drugačije određeno zakonom, biće nadležan sud na teritoriji sedišta Prodavca. Napomena: Kao potrošač, imate pravo i da pokrenete spor pred sudom prema vašem mestu prebivališta.
Pre obraćanja sudu, svakako vas ohrabrujemo da nas prvo kontaktirate kako bismo spor rešili mirnim putem. Takođe, kao što je napomenuto, imate mogućnost vansudskog rešavanja potrošačkih sporova posredstvom tela za medijaciju ili arbitražu, kao i obraćanja organizacijama za zaštitu potrošača radi pomoći.
Datum stupanja na snagu ovih Uslova: 26.4.2025. Ovi Uslovi važe do izmena naredne verzije.
Prodavac: SIAM 014 – zahvaljuje vam se na ukazanom poverenju i stoji vam na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice.
